​​​شرکت پیمانکاری حکیمی​​

سنگ‌ های مورد استفاده در استخر و ویژگی‌های آن‌ها را بیشتر بشناسید

 

یکی از مکان‌هایی که در باغ‌ها، ویلا و خانه‌های لوکس طرفداران زیادی دارد، استخر است. ساخت استخر علاوه بر مزایایی که برای افراد دارد، روی زیبایی محیط و ویلا هم تاثیر بسیار زیادی دارد. اما برای ساخت استخر باید به نکات مهمی توجه شود. یکی از مواردی که باید به آن دقت شود، مواد و مصالحی است که برای ساخت به‌کار گرفته می‌شود. سنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت استخر است و نمای زیبا را در کنار استحکام و مقاومت مناسب ارائه می‌کند. اما سنگ‌ها نیز هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و باید برای بخش‌های مختلف استخر همچون کف و دیواره‌ها، انواع متفاوتی از سنگ‌ها را به کار برد. در ادامه مطلب راهنمای کاملی برای سنگ های مورد استفاده در استخر ارائه می‌شود که مطالعه آن برای افرادی که قصد ساخت استخر را دارند ضروری است.
سنگ های مورد استفاده در استخر
برای ساخت استخر، بهترین گزینه استفاده از سنگ‌ها است. این موضوع به دلیل زیبایی و جذابیت سنگ‌ها و همچنین کیفیت و استحکام آن‌ها است. اما استخر به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود و در زمان ساخت باید برای هر بخش، از سنگ مناسبی استفاده کرد. 


 
سنگ های مورد استفاده در استخر
بهترین سنگ برای کف استخر
در ابتدای بررسی سنگ های مورد استفاده در استخر باید به بررسی کف استخر بپردازیم. برای کف استخر نیاز به بررسی دقیقی وجود دارد؛ چرا که سنگ کف استخر باید کمترین میزان جذب آب را داشته باشد و این به دلیل آن است که این منطقه همواره در تماس با آب بوده و سنگ آن نباید در مدت زمان کمی دچار مشکل شود. مورد بعدی آن که به دلیل نکات بهداشتی مربوط به استخر، باید کف آن همواره روشن و صاف باشد که در صورت وجود هر نوع آلودگی، امکان تشخیص آن به راحتی وجود داشته باشد. همچنین سنگی که در کف استخر کار می‌شود، باید از لحاظ ایمنی نیز کاملا مناسب بوده و در برابر لغزندگی مقاومت خوبی داشته باشد. یکی از بهترین سنگ‌هایی کف استخر، سنگ چینی در انواع مختلف آن است. حتی اگر استخرهای قدیمی را نیز بررسی کنید، متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها در قسمت کف دارای سنگ چینی هستند که ویژگی‌های مورد نیاز را دارند.
سنگ مناسب برای استفاده در محوطه استخر
سنگ های مورد استفاده در استخر در بخش محوطه آن نیز باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند که انتظارات را برآورده کرده و باعث بروز مشکلاتی در فضا نشوند. یکی از سنگ‌هایی که کاربرد زیادی در این منطقه از استخر دارد، سنگ تراورتن است. استفاده از چنین سنگی در محوطه استخر، باعث می‌شود که در روزهای گرم سال، همچنان اطراف استخر و روی سنگ‌ها خنک باقی بماند. بنابراین اگر برای اطراف استخر به خصوص در فضای باز قصد دارید از سنگ استفاده کنید از بین سنگ های مورد استفاده در استخر، تراورتن گزینه بسیار خوبی است. همچنین قیمت سنگ تراورتن بسیار مناسب بوده و نگرانی از بابت هزینه آن برایتان وجود نخواهد داشت. حتی در شرایطی که از این سنگ در زیر نور مستقیم آفتاب هم استفاده کنید، مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد؛ تنها کافی است هر چند مدت به آرامی آن را تمیز کنید. البته در مناطقی که درصد رطوبت بالایی وجود داشته باشد، بهتر است هر سال شستشوی کامل و دقیقی روی آن صورت بگیرد. علاوه بر کف و محوطه، لبه استخر نیز منطقه مهم دیگری است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
 
سنگ های به کار رفته در ساخت استخر چه ویژگی‌هایی دارند
بهترین گزینه برای استفاده در لبه استخر
اگر به دنبال استفاده از سنگ در لبه استخر هستید، باید به نکات ویژه‌ای در این خصوص توجه کنید. سنگ به‌کار رفته در لبه استخر باید استحکام بالایی داشته باشد و همچنین لغزندگی بالایی نیز در آن وجود نداشته باشد. از ویژگی‌های دیگر سنگ در این بخش از استخر باید به زیبایی و ظاهر مناسب، قابلیت برش ضخیم، نداشتن خلل و فرج در سنگ و... اشاره کرد. اما کدام سنگ نزدیک‌ترین سنگی است که چنین ویژگی‌های را در خود جای داده است؟ سنگ مرمریت قابلیت‌هایی که در بالا ذکر شد را دارد و بهترین گزینه برای استفاده در لبه استخر است. لبه استخر باید حتما با سنگ‌های مقاوم و باکیفیتی ساخته شود که از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود. نداشتن گوشه‌های تیز، شکاف و حفره از دیگر مواردی است که باید در زمان قرار دادن سنگ در لبه استخر به آن توجه کنید. البته به جای سنگ مرمریت می‌توان از سنگ‌های بتنی و سایر صالح سنگی نیز در این بخش استفاده کرد.
 
بهترین سنگ برای ساخت استخر کدام است
معرفی سنگ های مورد استفاده در استخر
حال که با بخش‌های مختلف استخر و سنگ‌های مناسب آن آشنا شدید، بد نیست نگاهی نیز به سنگ‌هایی که برای چنین فضاهایی مناسب هستند داشته باشیم و با ویژگی‌های هر کدام آشنا شویم. در ادامه بهترین سنگ های مورد استفاده در استخر معرفی می‌شوند.
سنگ مرمریت
از سنگ های مورد استفاده در استخر باید به سنگ مرمریت اشاره کنیم. این سنگ که از سنگ‌های آهکی به شمار می‌رود، استحکام و دوام بسیار عالی دارد و به همین دلیل برای لبه استخر بسیار عالی است. سنگ مرمریت در برابر نفوذ آب و همچنین هوازدگی بسیار مقاوم است. از ویژگی‌های دیگر سنگ مرمریت باید به مقاومت بالا، سطح صاف و کاملا صیقلی، درخشندگی بالا، چسبندگی بسیار مناسب، تخلخل بسیار کم، عایق حرارت و مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، ساب پذیری، نداشتن رنگ پریدگی و ... اشاره کرد.
سنگ چینی
سنگ چینی دیگر سنگ پرکاربرد در صنایع مختلف است که از سنگ های مورد استفاده در استخر نیز به شمار می‌رود. جذب آب این سنگ مناسب و راضی‌کننده است و به همین دلیل در ساخت استخر کاربرد پیدا کرده است. مقاومت بسیار عالی سنگ چینی از جمله مشخصات خوب این نوع سنگ است که باعث می‌شود تا مدت‌ها این سنگ دچار مشکل و شکست نشود. رنگ روشن و درخشنده سنگ چینی نیز ویژگی مثبت دیگری است که باید به آن اشاره کرد.
 
معرفی سنگ تراورتن برای ساخت استخر
سنگ تراورتن
سنگ تراورتن از سنگ‌های بسیار پرمصرف و التبه اقتصادی بازار به حساب می‌آید که در هر جایی کاربرد پیدا کرده است. تنوع طرح و رنگ تراورتن بسیار بالا بوده و می‌توان آن را مطابق با سلیقه و شرایط محیط سفارش داد. از نظر ظاهر و نما این سنگ در سطح بسیار خوبی قرار دارد و برای استفاده در استخر گزینه عالی نیز به شمار می‌رود. عایق صدا و حرارت، برش خوری در شکل‌های مختلف، وزن کم، تخلخل بسیار کم، استحکام بسیار خوب، لکه‌پذیری پایین، نصب آسان، مقاومت در برابر نور خورشید و... از ویژگی‌های دیگر این سنگ جذاب است.
سنگ گرانیت
از دیگر سنگ های مورد استفاده در استخر باید به سنگ گرانیت هم اشاره کنیم. این سنگ به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد در محوطه استخر کاربرد پیدا کرده است. استحکام بسیار بالا و وزن زیاد، عدم هوازدگی و... از مزایای این سنگ هستند. البته در خصوص استفاده از این سنگ نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. وجود آهن در ترکیبات آن باعث می‌شود در شرایط بسیار مرطوب سنگ دچار زنگ‌زدگی شود. همچنین چسبندگی آن نیز نسبت به سایر سنگ‌های مشابه کمتر است که باید حتما به این موارد دقت کنید.
بنابراین حتما قبل از سفارش سنگ برای ساخت استخر، حتما با افراد مطلع و متخصص این حوزه مشورت کنید و با توجه به شرایط موجود، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.
 
سنگ های مورد استفاده در ساخت استخر
جمع‌بندی
سنگ‌ها این روزها کاربرد بسیار زیادی در صنایع و مکان‌های مختلف پیدا کرده‌اند و این باعث شده که تنوع بسیار بالاتری را نیز از آن‌ها شاهد باشیم. یکی از فضاهایی که در بخش‌های مختلف خود به سنگ نیاز دارد استخر است. استخر دارای بخش‌های متفاوتی همچون کف، لبه و محوطه است و برای هر کدام از آن‌ها باید سنگ مناسبی را انتخاب کرد. در این مطلب در مورد سنگ های مورد استفاده در استخر صحبت شد و نکات مهمی که باید در انتخاب سنگ برای بخش‌های مختلف آن در نظر گرفته شوند، مورد بررسی قرار گرفت.
شما می‌توانید از مجموعه سنگ حکیمی برای نصب و اجرای انواع سنگ در محیط‌های مختلف کمک بگیرید. سنگ حکیمی با سال‌ها تجربه تمامی مراحل تولید تا نصب سنگ‌های کوهی برای کاربردهای مختلف را بر عهده می‌گیرد و بهترین کیفیت ممکن را در کنار بهترین قیمت بازار در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی‌های مختلف، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید یا باشماره تلفن09126075370باما در تماس باشید

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش