​​​شرکت پیمانکاری حکیمی​​

منظور از جرای محوطه سازی چیست؟

منظور از اجرای محوطه سازی چیست؟

در پیرامون ما بخش های مختلف و زیادی می بینیم که جزو محوطه سازی محسوب می شود. از دیرباز در ایران به محوطه سازی اهمیت داده می شد.حیاط ویلاها دارای یک حوض بود که نزدیک به حوض تخت و صندلی به شیوه سنتی می چیدند و امروزه هم در برخی مناطق بالای شهر و پایین شهر افرادی هستند که به این سنت دیرباز همچنان علاقه نشان می دهند ولی مدرن تر از قدیم محوطه سازی انجام می گیرد مثلا آلاچیق و شومینه و حوض به سبک امروزی و بسیار زیبا طراحی و پیاده سازی می شوند. و یا محوطه سازی باغ و ویلا که اصولا حیاط باغ با سنگ های لاشه زیباسازی می شوند و اجرای برکه و آبنما ها و آبشار زیبایی چشم نوازی به فضای سبز باغ می دهد.

سنگ لاشه مناسب پل سازی

استفاده از سنگ لاشه در ساخت پایه پل به علت دوام و استحکام بالای این نوع سنگ و همچنین زیبا سازی محیط رایج است. سنگ های لاشه مناسب پل سازی به شکل های نامنظم به صورت خام و بدون چکش خواری و صیقل دهی در پروژه‌های عمرانی به کار می روند. هنگام نصب باید آنها را بر اساس شکل ظاهری به صورت منسجم کنار هم قرار داد. سنگ های لاشه به کار رفته در پایه پل ها بدون جابجایی، تغییر و ترک خوردگی تا سال ها دوام می آورند.

نمونه استفاده از سنگ لاشه در ساخت پایه پل

 به عنوان نمونه پلی که در ساخت پایه آن از سنگ لاشه استفاده شده می توان به پل جاجرود اشاره کرد. استفاده از سنگ لاشه در ساخت پایه پل جاجرود همراه با ملات سیمان و گچ کاملا مشهود است. در مرمت هایی که در طی سالیان برای تقویت بنای پل انجام شده از سنگ لاشه استفاده شده است. سنگ لاشه به علت استحکام بالا در سدسازی و ساخت پایه پل به کار می‌رود.

برای پل های نصب شده بر روی رودخانه ها از سنگ لاشه به علت خاصیت نفوذ ناپذیری بالای آن استفاده می شود. این نوع سنگ به مرور زمان دچار ترک خوردگی نمی شود زیرا در برابر تابش نور مستقیم خورشید، فرسایش، مجاورت با مواد اسیدی و … مقاومت بالایی دارد. سنگ لاشه به کار رفته در ساخت پایه پل با ملات زیاد چسبانده می‌شود. سنگهای لاشه سفت کاری شده گزینه مناسبی برای کاربرد در ساخت پایه پل هستند. این سنگ ها کاملا تراش داده می‌شوند و به شکل مخروطی تبدیل می شوند. این مخروط ها به ملات کاملا می چسبند و استحکام سازه پل را بالا می برند. به کارگیری سنگهای لاشه در ساخت پایه پل به بالا بردن تحمل وزن و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری از سازه کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر با مدیریت اقای حکیمی در تماس باشید. 09126075370 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش