​​​شرکت پیمانکاری حکیمی​​

اشنایی با انواع کاربرد سنگ مالون یا سنگ لاشه

آشنایی با انواع ویژگی های سنگ مالون باغ

سنگ مالون باغ نوعی سنگ لاشه تغییریافته محسوب می شود. در واقع سنگ مالون زیر مجموعه ای از سنگ‌ های لاشه است. این نوع سنگ کوهی و طبیعی کاربرد بسیار زیادی در ساخت ‌و سازهای مهندسی دارد.

نگاهی بر ویژگی ها و قابلیت های کلی سنگ مالون باغ

بهتر است بدانید سنگ مالون باغ از ویژگی ها و قابلیت های خاصی برخوردار است. این نوع سنگ از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار می باشد. یکی از این کاربردهای مهم استفاده جهت ساخت دیوار باغ است. سنگ های مالون دارای قابلیت چکش‌ خواری هستند، از اینرو این سنگ ها را می توان به اشکال مورد نظر درآورد. از دیگر ویژگی‌ های این نوع سنگ می توان به جذب بسیار پایین آب و مقاومت بالای آن‌ ها اشاره کرد. در واقع این سنگ ها علاوه بر زیبایی بی نظیر به دلیل داشتن این ویژگی ها دارای بیشترین کاربرد در محوطه‌ سازی و کف سازی ساختمان‌ ها هستند. تنوع در اندازه و شکل از دیگر ویژگی های مهم این نوع سنگ ها به شمار می آید. همچنین طیف رنگی این نوع سنگ ها بسیار وسیع و گسترده است. به نوعی می توان گفت این ویژگی یکی از مهم ‌ترین اصول زیبایی ‌شناسی می باشد. در واقع این نوع سنگ ها را به راحتی می توان با هر فضایی هماهنگ کرد

آشنایی با انواع مختلف سنگ مالون

سنگ های مالون بر اساس شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند. یکی از این انواع مختلف سنگ مالون باغ کله است که از ارتفاع کمتری برخوردار می باشد. همچنین سنگ مالون راسته یکی دیگر از انواع مختلف سنگ های مالون بوده که طول آن از ارتفاع بیشتر است. نوع دیگری از سنگ ها که در کنج و نبش دیوارها استفاده می شود سنگ مالون نبشی می باشد. همچنین سنگ‌ های مالون بر اساس نحوه آماده ‌سازی دارای انواع مختلف سنگ مالون تمام تراش، مالون سر تراش یا نیم تراش و مالون اندازه هستند. تمام قسمت های سنگ های تمام تراش تراش‌ خورده  و به شکل مخروط تبدیل شده اند. همچنین سنگ های مالون سر تراش از چهار طرف تراشیده شده اند، اما پشت آن ها بدون تراش باقی مانده است. سنگ اندازه نیز به سنگ هایی گفته می شود که بر اساس اندازه معینی برش داده شده اند.

 

برای اطلاعات بیشتر با مدیریت اقای حکیمی در تماس باشید. 09126075370

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش