​​​شرکت پیمانکاری حکیمی​​

با انواع سنگ لاشه و کوهی بیشتر آشنا شوید

انواع سنگ لاشه و کوهی (معرفی کاربردی انواع سنگ کوهی)

تاچه حد با انواع سنگ لاشه و کوهی آشنا هستید؟ شاید شنیده باشید که این سنگ‌ها کاربرد بسیار زیادی در ساختمان‌سازی و ساخت جاده‌ها و راه‌ها دارند، اما چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که سنگ لاشه و کوهی چه ویژگی‌هایی دارند و اغلب کاربرد آنها در کدام بخش‌ها است؟ ما در این مطلب تصمیم داریم که به معرفی کاربرد انواع سنگ کوهی و لاشه و تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم. 

 

کاربرد سنگ لاشه در نمای اتاق

 

سنگ لاشه چیست؟

برای اینکه بتوانیم با انواع سنگ لاشه و کوهی آشنا شویم، ابتدا لازم است بدانیم این سنگ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چه هستند. سنگ لاشه به عنوان یکی از سنگ‌های پرکاربرد در مراکز فروش عمده مصالح ساختمانی به شمار می‌رود که بدون هیچ گونه تغییری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این سنگ‌ها به صورت کاملاً طبیعی استخراج شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرند. این سنگ چندان نمای تزیینی ندارد و کمتر در طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود. با این حال با توجه به چگالی و وزن زیادی که دارد، اغلب از آن در پی ساختمان‌ها و دیوارها استفاده می‌کنند. 

ساختار طبیعی و تراش‌نخورده سنگ لاشه از جمله عواملی است که باعث می‌شود این سنگ ابعاد مشخصی نداشته باشد و تنها بر اساس ضخامت دسته‌بندی شود. شما می‌توانید این سنگ را در کف‌سازی، طراحی دیوارهای باغ، ساخت استخر و ... به کار ببرید. سنگ لاشه خود در سه دسته کوهی، ورقه‌ای و مالون دسته‌بندی می‌شود.

 

سنگ کوهی چیست؟

همان‌طور که گفته شد یکی از انواع سنگ لاشه، سنگ کوهی است که پس از استخراج سنگ لاشه و اعمال تغییرات در شکل و اندازه آن، این سنگ ایجاد می‌شود. اندازه‌های سنگ کوهی متغیر بوده و لبه‌های تیز آن نیز تغییر یافته و کمی منظم می‌شود. سنگ‌های کوهی به دلیل اینکه پس از استخراج مدتی در پای کوه مانده و دچار هوازدگی می‌شوند، اغلب از آنها برای ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود؛ چرا که از استحکام کافی برخوردار نیستند. همان‌طور که گفته شد سنگ کوهی پیش از استفاده در محل کارخانه دچار یک سری تغییرات در شکل و اندازه می‌شود. مزیت اصلی سنگ کوهی را می‌توان مقاومت بسیار بالای آن عنوان کرد. در مقابل نداشتن طیف رنگی متنوع یکی از نقاط ضعف این سنگ به شمار می‌رود.

 

کاربرد سنگ کوهی در نمای باغ

 

انواع سنگ لاشه و کوهی

همان‌طور که گفته شد، سنگ لاشه را می‌توان در سه دسته سنگ مالون، ورقه‌ای و کوهی دسته‌بندی کرد. سنگ مالون از آن دسته سنگ‌های لاشه به شمار می‌رود که از دل طبیعت و بدون هیچگونه تراشی استخراج می‌شود، اما در طی فرایند فراوری شکل گرفته و اغلب به صورت مکعبی یا چهارگوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سنگ مالون برخلاف سنگ لاشه اصلی، لبه‌های تیزی ندارد. این سنگ را ممکن است با نام‌های سنگ لاشه قواره یا بادبر نیز بشناسید.

نوع دیگر سنگ لاشه، سنگ ورقه‌ای است که به صورت کاملاً طبیعی و به شکل ورقه‌ورقه از دل طبیعت استخراج می‌شود. توجه داشته باشید که هیچ‌گونه تراشکاری یا برش‌کاری روی این سنگ انجام نمی‌گیرد، اما اصلی‌ترین ویژگی آن مقاومت مثال‌زدنی این سنگ در برابر شرایط آب و هوایی سخت مخصوصاً سرمای یخ‌بندان است. همچنین وزن پایین این سنگ، نسبت به دیگر سنگ‌های لاشه اغلب باعث می‌شود تا هزینه حمل و نقل آن نیز کمتر شود.

در ادامه معرفی انواع سنگ لاشه و کوهی، به خود سنگ کوهی می‌رسیم. این سنگ را می‌توان در دو نوع سنگ کوهی طبیعی و سنگ کوهی مصنوعی یا ساختگی مشاهده کرد.

سنگ کوهی طبیعی

این نوع سنگ همان‌طور که می‌توان از نام آن تشخیص داد از دل کوه‌های طبیعی استخراج می‌شود و سپس در طی فرایند فراوری در کارخانه شکل و اندازه آن تغییر کرده و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

سنگ کوهی مصنوعی یا ساختگی

این سنگ در آزمایشگاه و با استفاده از مواد مصنوعی و ضدآب ساخته می‌شود. با این حال از نظر ظاهری به هیچ عنوان قابل تفکیک از سنگ کوهی طبیعی نیست و حتی ممکن است این دو با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. با وجود اینکه از نظر ظاهری سنگ کوهی مصنوعی به سنگ کوهی طبیعی بسیار شباهت دارد، اما ساختار آن متفاوت است. به دلیل مواد مصنوعی به کار رفته در آن، از این سنگ در محل‌هایی همچون پارک‌ها، محوطه‌های هتل‌ها، ساخت آب‌نما در میدان شهر و ... استفاده می‌کنند.

با وجود این که سنگ‌های کوهی از نظر رنگ و طرح تنوع بالایی ندارند، اما در رنگ‌های قهوه‌ای مایل به کرم، طوسی و قهوه‌ای می‌توان آنها را یافت. همین عامل باعث می‌شود که بتوانیم آن‌ها را در ساخت و ساز و در کنار مصالح دیگر به کار ببریم. برای خرید این سنگ با کیفیت بالا و قیمت استثنائی با ما در شرکت پیمانکاری حکیمی تماس بگیرید. سنگ‌های کوهی که ما در اختیار شما قرار می‌دهیم، به طور طبیعی از دل کوه استخراج شده‌اند و در رنگ‌های بسیار ملایم در زمانی کوتاه در اختیارتان قرار می‌گیرند.

 

زیبایی سنگ لاشه ای در نمای داخلی ساختمان

 

ویژگی‌های اساسی سنگ لاشه کوهی رنگ ملایم و خنثی آن است که اغلب در کف‌پوش پیاده‌روها و پارک‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند آرامش را به انسان بیش از هر زمان دیگری هدیه کند. یک نکته مهم که باید آن را در زمان خرید سنگ کوهی و لاشه در نظر داشته باشید، این است که استفاده از سنگ کوهی مصنوعی محدودیت دارد. به این معنا که نمی‌توان از آن برخلاف سنگ کوهی طبیعی برای محل‌هایی با حرارت بالا مثل شومینه استفاده کرد؛ چرا که نمی‌تواند حرارت را تحمل کند و از بین می‌رود.

 

کاربرد انواع سنگ لاشه و کوهی

تا این ‌جای کار با انواع سنگ لاشه و کوهی آشنا شدیم. حالا زمان آن رسیده که کاربرد این سنگ‌ها را نیز در صنایع مختلف بررسی کنیم.

انواع سنگ لاشه و کوهی را می‌توان در اشکال نامنظم و با لبه‌های تیز پیدا کرد که با رنگ‌های ملایم و خنثی خود طرفداران به خصوصی را به خود اختصاص داده‌اند. این سنگ‌ها علاوه بر زیبایی، قیمت مناسبی نیز دارند که استفاده از آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. انواع سنگ لاشه و کوهی با توجه به استحکام، مقاومت و کیفیتی که دارند، قابل استفاده در بخش‌های مختلف ساختمان هستند. 

هرچه که استقامت این سنگ بیشتر باشد، استفاده از آن در کارهای ساختمانی نیز افزایش می‌یابد. به طور مثال از سنگ کوهی می‌توان در ساخت شومینه و باربیکیو استفاده کرد؛ چرا که میزان مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد و آسیب نمی‌بیند.

 

استفاده از سنگ لاشه در نمای آشپزخانه

 

کاربرد سنگ لاشه و کوهی در ساخت دیوار

از انواع سنگ لاشه و کوهی در ساخت دیوار نیز استفاده می‌شود؛ چرا که با وجود سختی و استقامت بالا، از خاصیت چکش‌خواری خوبی نیز برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را به اندازه و شکل‌های مختلف تغییر داد. شما نیز می‌توانید برای خرید انواع سنگ لاشه و کوهی و استفاده از آن در بخش‌های مختلف باغ، ویلا و ساختمان خود با ما در گروه پیمانکاری حکیمی تماس بگیرید. ما به طور دقیق و کامل شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید در هر بخش از محوطه‌سازی از بهترین انواع سنگ لاشه و کوهی استفاده کنید.

 

سایر کاربردهای سنگ لاشه و کوهی

انواع سنگ لاشه و کوهی را می‌توان در محوطه‌سازی باغ، ساخت دیوارهای پارک‌ها، سنگ‌فرش پیاده‌روها، پی ساختمان‌های صنعتی و ... استفاده کرد و تا مدت‌ها از کیفیت و دوام بالای آن استفاده کافی را برد. ساخت پله، دیوار و دیوار پوش، آب‌نما، پیاده‌رو و سنگ‌فرش، دیوار و کف محیط‌های فضای خارجی، شومینه و باربیکیو و ... از دیگر کاربردهای این سنگ‌های بی‌نظیر هستند.

‌ با ما تماس گرفته و مقیاس کار خود را به ما اطلاع دهید. ما این نوع سنگ‌ها را در معادن و کارگاه‌ها، بر اساس نیاز شما به اندازه‌های لازم برش می‌دهیم تا بتوانید به بهترین نحو از آن در طراحی نمای داخلی خانه، ویلا و رستوران خود استفاده ببرید. اگر به دنبال ساخت ساختمانی هستید که مقاومت بالایی داشته باشد و حالا حالاها تخریب نشود، پیشنهاد ما به شما استفاده از سنگ کوهی است؛ چرا که چگالی زیاد آن این هدف شما را محقق می‌سازد.

 

قیمت انواع سنگ لاشه و کوهی

به‌طورکلی انواع سنگ لاشه و کوهی نه از لحاظ سایز و اندازه، بلکه از نظر ضخامت و وزن به فروش می‌رسند. خوشبختانه ایران دارای معادن بسیار زیادی از سنگ‌های کوهی است و همین امر باعث می‌شود که در این زمینه نیاز به واردات نداشته باشیم و قیمت آن نیز برای مصرف‌کننده داخلی متعادل‌تر باشد. از طرف دیگر هرچه سنگ لاشه و سنگ کوهی از نظر سختی و استقامت کیفیت بیشتری داشته باشند، به همان اندازه نیز قیمتشان بالاتر می‌رود. 

 

نمای سنگ لاشه در دکوراسیون داخلی

قیمت این سنگ‌ها متغیر است و بیشتر نوسان قیمت آن از جهت هزینه‌های مربوط به استخراج و فرایند فراوری آن‌ها تعیین می‌شود. برای خرید این سنگ‌ها می‌توانید با ما تماس بگیرید تا مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار دهیم. توجه کنید پیش از اقدام به هرگونه خرید بهتر است به طور کامل با این سنگ‌ها آشنا شوید. برای این کار می‌توانید با ما تماس گرفته و سؤالات خود را از مشاوران سنگ حکیمی بپرسید.

نتیجه گیری 

انواع سنگ لاشه و کوهی را با توجه به استحکام بسیار بالا و خاصیت نسوز بودن آن‌ها می‌توان در ساخت شومینه، باربیکیو، پیاده‌روها، دیوار چینی باغ‌ها و ... استفاده کرد. برای خرید این سنگ‌ها کافی است با ما تماس بگیرید. ما این نوع سنگ‌ها را با کیفیت بالا و تضمین شده در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین در صورت درخواست شما آماده هستیم تا انواع پروژه‌های ساختمانی و ساخت و ساز را نیز به طور کنترل شده و دقیق به انجام برسانیم.

نیما گفت:
بسیار مفید بود
علی گفت:
مقاله جامع بود ، لطفاً از این دست مقالات بیشتر قرار دهید.
ناشناس گفت:
عالی ، دمتون گرم
حیدری گفت:
تعرفه هاتون در چه رنجی هست؟
    پشتیبان سایت گفت:
    دوست عزیز سلام
    همانطور که در مطلب مطالعه فرمودید بسته به متراژ و نوع، قیمت متفاوت است.
    برای برسی دقیق و استعلام قیمت می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید:
    09126075370 - 09195454811
    نیما گفت:
    من خودم در یک پروژه ای باهاشون همکاری داشتم، منصفانه قیمت گذاری می کنند و مهمتر از همه با تعهد کار رو دقیقا سر زمان تعیین شده به بهترین نحو تحویل دادند. من که راضی بودم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش